Výlety

29/03/2021 2023-04-20 16:51

Díky své unikátní poloze okolo 900 m n. m. se Benecko nachází většinu roku nad úrovní smogového mraku, a zaručuje tak nejenom čistý a voňavý vzduch, ale i nejvíce slunečných dnů v roce. Moderní skiareál Benecko nabízí ideální podmínky pro rodiny s dětmi (Akce Veselé soboty). Najdete u nás rozmanité prosluněné svahy nejen pro začátečníky a mírně pokročilé, dále slalomový svah pro sportovně laděné lyžaře (Obtížnost sjezdovek), dva snowparky pro freestylisty (Freestyle) a dětský skipark (Havrland). Máme pro Vás 4sedačkovou lanovku, 11 vleků a dvě snowtubingové dráhy (Snowtubing). Samozřejmostí je umělé zasněžování a každodenní večerní lyžování (Provoz lanovky a vleků). Pokud nejezdíte na lyžích ani snowboardu, ale dáváte přednost běžkám, máme pro Vás připravené běžkařské tratě, na kterých se můžete věnovat klasice i bruslení (Běžkařský ráj). U nás můžete i sáňkovat a bobovat (Sáňkování). Vašim aktivitám se meze nekladou!

Benecko

Luftování na zdravém vzduchu

Krkonošská příroda vás nabije energií, zvláště když si vyberete vzdušné lázně Benecko. Luftovat, tedy užívat si svěží horský vzduch, můžete s dětmi například na zábavné Lufťákově stezce, na lesní inline stezce anebo v Tubing parku; v zimě na skutečném sněhu, v létě na umělém. Vyzkoušet můžete i horské káry, tříkolky nebo koloběžky. Na vrchol Žalého se vypravte za krásnými výhledy – buď pěšky z Benecka anebo čtyřsedačkovou lanovkou s letním i zimním provozem a přepravou kol z Herlíkovic.

Z Benecka na rozhlednu Žalý

Navštivte jedinou rozhledu v Krkonoších, ze které za příznivého počasí uvidíte neopakovatelný kruhový rozhled nejen na Krkonoše, ale i do širokého okolí.

Z centrálního parkoviště na Benecku (u hotelu Skalka) se nejprve po červené vydáme do kopce po zpevněné cestě směrem k hotelu Kubát. Opouštíme hlavní silnici a souběžně s ní pokračujeme k hotelu Zlatá Vyhlídka. Odtud už nás čeká výstup na Přední Žalý k turisticky oblíbené rozhledně.

Z ochozu původní (později rekonstruované) 18 m vysoké stavby hraběte Harracha můžeme v případě příznivého počasí spatřit nejen vrcholky  západních Krkonoš, nejvyšší horu České republiky Sněžku, ale i dominanty blízkého podhůří. Přilehlá roubená chata nabízí občerstvení a základní suvenýry. Po zaslouženém odpočinku nás čeká převážně pohodový sestup přes Zadní Žalý, před odbočkou doprava do lesa opustíme červené turistické značení a jdeme stále rovně po široké cestě z kopce dolů až k hotelu Žalý. Po žluté se vrátíme na hlavní silnici a odtud po modré zpět na parkoviště.

V místě je pošta, maloobchod s potravinami a smíšeným zbožím, herna, bowling, diskotéka, sauna. Krytý bazén v Jilemnici (10km). Koňská jízdárna (Benecko,Janova hora, Kněžice). Nad hotelu je rozhledna Žalý. Další jsou: rekonstruovaný kostel a fara v Horních Štěpanicích (3km), zřícenina hradu na Valdštejně. Půjčovny horských kol, lyžařského vybavení a cyklobusy do všech koutů Krkonoš. Výlety na hřebeny Krkonoš, mohyla Hanče a Vrbaty, pramen Labe, výrobna skleněných ozdob v Poniklé, sklárna v Harachově. Blízkost ZOO Dvůr Králové n. Lab., dolomitové jeskyně Bozkov, Mumlavské vodopádyMikuláškův mlýn na Jizerce. V zimě – zasněžované a nasvícené sjezdovky i upravované běžecké tratě.

benecko

Velbloudí cestou kolem Žalého

Cesta je pojmenována po skutečném velbloudovi, který tudy už roku 1680 kráčel s královehradeckým biskupem.

Délka trasy: cca 9 km

Z centrálního parkoviště 800 m n. m. budeme stoupat po místní komunikaci  ​červená ke škole, u které odbočíme doprava, míjíme chatu Barka cca 900 m n. m., odkud vede naše trasa lesem a poté přes často navštěvovaný skiareál Kejnos, přes luční cestu se dostaneme až k hotelu Zlatá Vyhlídka a po silnici k hotelu Diana cca 820 m n. m. Na malém hřišti zabočíme vlevo kolem Ambrožova pramene, plynule navážeme na Velbloudí cestu, která nás dovede směrem až k Möhwaldově boudě. Pokračujeme podél horské chaty Malina, přejdeme sjezdovku v areálu v Herlíkovicích, nedaleko odsud se nachází rozcestí, na kterém se dáme po žluté  žlutá  k hotelu Žalý. U hotelu Kubát 880 m n. m. už to není daleko zpět na parkoviště.

Benecko

Po stopách Štěpanického hradu

Nechte se zlákat magickou atmosférou hradu nedaleko Horních Štěpanic. Okolo 13. století jej založil Jan z Valdštejna a dodnes se o místě povídají všemožné pověsti o tajných chodbách, zakopaném pokladu nebo strašidlech hradních.

Délka trasy: cca 8 km

Z centrálního parkoviště na Benecku 800 m n. m. vyrazíme po červené  ​červená do Horních Štěpanic. Za Mládkovými poli odbočíme vlevo přes louku směrem k místu, kde dříve stával prastarý buk (dnes pouze pařez), a sejdeme podél evangelického hřbitova ke štěpanickému kostelíku Nejsvatější Trojice. Horní Štěpanice, nesoucí jméno po svém zakladateli rytíři Štěpánovi, nabízejí zajímavý pohled na typické roubené chalupy a tzv. „krčková stavení“ (č.p. 3). Stavebním materiálem byly na šířku kladené kulaté a půlkulaté špalky. Zdi chalup tak získaly, na rozdíl od pruhovaných roubenek, členitou „mozaiku“ letorostů dřeva. Scházíme níže a v ohybu silnice odbočíme vpravo na lesní pěšinu směrem ke Štěpanickému hradu. Původní sídlo Valdštejnů časem zpustlo a do dnešní doby se dochovala už jen zřícenina. Po hlavní silnici dojdeme k místní kapličce s pramenem vody, o které se traduje, že má léčivé účinky. Vrátíme se zpět na silnici, po které jsme přišli, a tam, kde ústí cesta od hradního areálu na hlavní silnici, odbočíme vlevo a kolem bytovek přejdeme louky až na červenou cestu  ​červená, která nás dovede zpět na Benecko.